התקשרו עכשיו

יום המא"ה – מיון איתור והתאמה חלק א' / שירן שלם

יום המא"ה, נכנס לתוך תהליכי הגיוס רק בשנים האחרונות והוא מהווה המשך ישיר של הצו הראשון.  מטרתו הינה לבחון ולקבוע מהו הפרופיל התעסוקתי של המועמדים לשירות בטחון. התאמת הפרופיל התעסוקתי מאפשרת למערכת הצבאית להתאים עבורכם תפקיד שבו תוכלו להצליח ולתרום תרומה אמתית. מי מוזמן ליום המא"ה, מה קורה במהלכו וכיצד ניתן להתכונן ליום משמעותי זה? הכל במאמר שלפניכם:

מי מוזמן ליום המא"ה?

ליום זה מוזמנות כל הבנות, ללא קשר לפרופיל, קב"א או דפ"ר, מועמדות לשירות אשר לומדות במגמות מקצועיות לא תמיד מקבלות באופן אוטומטי זימון ליום המיון התעסוקתי והן רשאיות לבקש אותו בלשכות הגיוס.

ביום המיונים עצמו הקפידו להגיע בדיוק בזמן שכתוב על הזימון. וודאו מראש שאתם יודעים איך להגיע ותכננו את היציאה מהבית כך שלא תאחרו מי שמאחר לא מורשה להיכנס למיונים.

כיצד להתכונן ומה חשוב להביא ליום המא"ה?

ככלל, יום המא"ה הוא יום שמצריך ריכוז גבוה. חשוב שתדאגו לרווחתכם האישית במהלך היום כולו. :

שינה: הקפידו לישון טוב בלילה ולבוא ממוקדים, המיונים ביום זה מצריכים ריכוז גבוה.

אוכל: חשוב שתביאו אתכם אוכל ושתייה. אמנם תקבלו אוכל בהפסקות אבל על מנת לשמור על ריכוז מקסימלי מומלץ להתארגן ולא להגיע למצב של רעב.

ניירת: הביאו אתכם תעודה מזהה, זימון רשמי אשר נשלח לביתכם (במידה ולא קיבלתם זימון או שדחיתם את מועד יום ההתייצבות, תתבקשו להציג את הודעת  ה דצד שקיבלתם. על כן, שמרו אותה בסלולרי שלכם).

כלי כתיבה: מומלץ להביא כלי כתיבה (עפרון או עט).

לבוש: חלק מהמיונים מתקיימים בתוך כיתות ממוזגות, לכן מומלץ להגיע לבושים בשיטת השכבות. כך שתוכלו להתאים את הלבוש לסוג הפעילות ולתחושות חום וקור שעלולות להפריע לכם במהלך היום.

תחילת היום בסביבות השעה 08:00 בבוקר. הפעילות מתקיימת לרוב בקבוצות קטנות של 6-10 אנשים. מומלץ להימנע ככל האפשר מלהיות בקבוצה עם מישהי שלומדת אתכם. בכך תמנעו מעצמכם מצבים בהם תרגישו מבוכה או אי נוחות. דבר שעשוי להשפיע על תפקודכם במהלך היום.

עם הכניסה ליום המיונים, עוד לפני תחילת הפעילות תתבקשו לחתום על טופס המצהיר כי אתם חשים בטוב כשירים ומסכימים שי כל המיידע שייאסף עליכם במהלך היום יועבר למערכת הצבאית.

לאחר מכן יקבל כל נבחן מדבקה ועליה מספר ואות ולא בפרטים האישיים שלכם. לעתים יתכן שעל המדבקה יופיע גם שמכם המדבקה חייבת להיות עליכם לאורך היום כולו ועל פיה ייאסף המיידע הרלוונטי הקשור אליכם.

במהלך יום המיונים כולו, ילוו אתכם מעריכים צמודים שהנם עובדי מכון "אדם-מילוא", המבצע את יום המיונים בפועל. לאורך היום כולו יערכו המעריכים רישומים מדוקדקים. אל תתנו לעובדה זו להלחיץ אתכם או להשפיע על התפקוד שלכם.

לקבלת מידע על התחנות השונות ועל מה מומלץ להקפיד עברו לחלק ב' של המאמר כאן.