התקשרו עכשיו

מהו אימון נוער לקראת גיוסומה מבדיל אותו מאימון אישי סטנדרטי?

כל נער צריך מבוגר שיאמין בו, דבר שמתעצם מעצם התהליך של האימון האישי. מבוגר שילך עם הנער יד ביד וילווה אותו בתקופת סיום התיכון ובכניסה למערכת הצבאית.

מטרתו של אימון אישי מנטלי לפני גיוס היא להביא את המתאמן לכך שבסופו של התהליך, יהיו בידיו הכלים הנחוצים להשגת מטרותיו במהלך השירות ותתאפשר לו התאקלמות קלה יותר בתוך המערכת הצבאית.  

התהליך מתמקד בסלילת דרכו/ה של הנער/ה אל המטרות שהציבו לעצמם, תוך כדי יישום ועשייה, דרך עבודה מתמדת על העצמה אישית, חיזוק הביטחון העצמי של המתאמן, וחיזוק האמונה שלו ביכולתו להגשימן‏ בפגישות אישיות קבועות לאורך תקופה.

תפקידו של המאמן איננו לתת עצות, אלא להתוות למתאמן דרך פעולה שתאפשר לו להגיע להשגת המטרות והיעדים. בתהליך מסייע המאמן למתאמן למצוא את חזקותיו ולהביא אותן לידיי ביטוי לאורך תהליך ההכנה לקראת הגיוס. עשייה מאפשרת להגיע להצלחה.

חשיבותו של תהליך האימון האישי בשנתיים שלפני הגיוס מכרעת היות וגדל הקושי של בני הנוער במספר תחומים כגון : קשרים חברתיים, ניהול וארגון זמן, עמידה ביעדים ועוד. האימון האישי בא על מנת להצמיח את המתאמן ולתת לו את הבסיס הנכון והרחב ביותר בתהליכי הגיוס.

אימון נוער לקראת הגיוס מכניס לתוך התהליך, מרכיב חדש ומשמעותי מאד, העומד בקצה התהליך: הגיוס לשירות צבאי, שירות אזרחי או שנת שירות לפני הצבא. מרכיב זה נושא בחובו הזדמנויות רבות לצד חששות ופחדים, אשר צפים ועולים ומושפעים מדרך ההתנהלות ודפוסי ההתנהגות של המתאמן בתקופה שקודמת לגיוס. הגיוס הקרב מציב למתאמן גבולות ברורים ולעתים מציף מעל פני השטח פחדים וחששות שהודחקו או שנוצרים בעקבות העתיד לבוא. ופעמים רבות  מונעים את תפקודו של הנער/ה בצורה יעילה וממוקדת בעת ביצוע המשימות שבדרך.

בחלק מן האימונים לקראת הגיוס, נוגעים בחשיפת המתאמן/ת ליחידות השונות שמתאימות לו/ה על פי נתוניהם האישיים, תיעדוף רצונותיהם ושאיפותיהם של המתאמן/ת (יחידה, תפקיד, מסלול) ובבחינת דרכי פעולה שיאפשרו לו/ה להשיג את מטרותיהם, תוך הבנה שלמערכת הצבאית צרכים והחלטות משלה שלא תמיד עומדים לצד שאיפות אלה.

אימון אישי לקראת גיוס משפיע ברוב המקרים גם על ההתנהלות בשנת הלימודים האחרונה, מהווה מקום להעצמה אישית ולצמיחה בכל התחומים ומאפשרת לנער/ה לרכוש כלים להגשמה והצלחה כדרך חיים.