התקשרו עכשיו

יום המא"ה – מיון איתור והתאמה חלק ב' / שירן שלם

היום מתחלק לחמש תחנות – בחלקן תיערך פעילות קבוצתית ובחלקן אישית ותחילתו בסבב היכרות קצר. לאחר סבב ההיכרות תתחילו לעבור בתחנות השונות. סדר התחנות אינו קבוע אך כל נבחנת תעבור תמיד בכל חמשת התחנות. בין תחנה אחת לשנייה תקבלו הפסקה קצרה של 10-15 דקות. בזמן זה הקפידו לנקות את הראש, לשתות, לאכול, לנוח, לשמוע מוסיקה או לקרוא ספר. כל מה שיעשה לכם טוב. מומלץ גם לנצל את ההפסקות בכדי להעמיק את ההיכרות עם שאר חברות הקבוצה שלכם.

חמשת התחנות ביום המא"ה: 

תחנת מבחנים במחשב: המבחנים דומים מאוד לאלו שעברתם בצו הראשון. גם כאן תעברו מבחנים פסיכוטכניים בהבנת הנקרא, אנלוגיות, התאמות שונות ועוד. במהלך המבחן יופיע זמן על גבי המסך. את תלחצו ממנו, מטרתו לבחון כיצד אתם עומדים בלחץ. ומה השפעתו על תפקודכם. הקפידו לקרוא היטב את ההוראות, לענות בצורה מדויקת ולהיות מרוכזים. יתכן ולא תספיקו לסיים את המבחן כולו. גם אז אל תתרגזו או תשפטו את עצמכם לחומרה. אורך המבחנים הינה בין שעה ורבע לשעתיים. לכן, קחו אוויר ועשו ככל יכולתכם לשמור על שלווה ולתת מעצמכם את הטוב ביותר.

תחנת פעילות ודיון קבוצתי:

במהלך הפעילות תחולקו לשתי קבוצות. כל קבוצה, תקבל משימה שונה ותידרש לבנות מקשיות או מלגו, מתקן מסוים כמו חללית או מטוס. כמו כן תידרש כל קבוצה לבנות קמפיין פרסומי לדגם שבנתה. המשימה מוגבלת בזמן של 8-10 דקות לבניית המודל והקמת הקמפיין הפרסומי. בתחנה זו ישימו המעריכים לב לדינמיקה הקבוצתית. הם יאתרו את דמויות המרכזיות בקבוצה, מי לוקח פיקוד מי אקטיבי מי פאסיבי. כמו כן יאבחנו את סגנון התקשורת שלכם – מי צועק ומשתלט, מי נמנע ולא עושה כלום, מי לוקח מנהיגות בכוחניות ומי לוקח מנהיגות ויוזמה בשקט.

במהלך ביצוע המשימה נסו להיות עצמכם. מהמקום הכי אמיתי ומדויק שלכם. אל תנסו להיות מישהו אחר. . אין כאן נכון או לא נכון. המעריכים לא מחפשים דמות ספציפית אלא מאבחנים את הכישורים האמתיים שלכם.

תחנת הרצאות: 

חלק א' – כל נבחן יקבל רשימת נושאים ומספר דקות לבחור מתוך הרשימה נושא עליו תתבקשו להכין הרצאה. ההרצאה צריכה להיות מבוססת על מאמר אותו תקבלו בהתאם לנושא שבחרתם. לאחר בחירת הנושא וקבלת המאמר יעמדו לרשותכם 7-8 דקות להתכונן לקראת ההרצאה. הדרך הנכונה להתכונן להרצאה היא לבנות אותה בצורה נכונה: פתיחה – אמצע – סוף.
רשמו לכם נקודות מרכזיות ו ציטוטים מתוך הטקסט. הקפידו לכתוב לכל נקודה ראשי פרקים קצרים וברורים על פיהם תוכלו לדבר ולהרחיב קצת כל נקודה. במידה וישנו דברים מסוימים שחשוב לכם להעביר ציינו זאת בכתב שוב, הקפידו לכתוב הכל בכתב ברור ובניסוח מדויק וממוקד. ניתן לשלב בהרצאה שאלות לקהל וליצור דו שיח, אך להקפיד על ניהול דיון שכזה במינון זמן הגיוני כך שלא יגנוב זמן מההרצאה. בסיום ההרצאה הקפידו לסכם את הנושא עליו אתם מרצים. כמו כן אני ממליץ לערוך מספר חזרות על ההרצאה על מנת שתהיו מוכנים טוב יותר.

חלק ב' – כל נבחן יידרש להרצות במשך כ 3-4 דקות. מול המעריכים וחברי הקבוצה האחרים. במהלך ההרצאה ינסו המעריכים להתפרץ עם שאלות ולהפריע לכם בשטף הדיבור וזאת על מנת לבחון כיצד אתם מתמודדים. כאשר יש הפרעה קלה, נסו להתעלם ממנה ולהמשיך. במידה וההפרעה הופכת למשמעותית עצרו אותה באסרטיביות – בדרך נעימה אך תקיפה.

במהלך ההרצאה, שימו לב לשפת הגוף שלכם. לטון הדיבור לתנועות הידיים ובעיקר למבט. הקפידו לדבר אל השומעים, להסתכל אליהם פזרו את המבט בין כל השומעים. שדרו נינוחות, בטחון ושליטה בחומר.
מומלץ להשתמש במהלך ההרצאה במתן דוגמאות אישיות או סיפורי מקרה. זה מדבר לקהל ומסיח את הדעת מהפרעות מיותרות.

תחנת הפעלה: בתחנה זו תצטרכו להעביר שקים ממקום למקום תוך כדי זחילה. מטרת התחנה היא לדמות פעילות התנאי שטח. לאורך המשימה משתנים התנאים והיא הולכת ומסתבכת והופכת לאט לאט לקשה יותר לביצוע. לדוגמה, יכולים המעריכים להוסיף נתון לפיו ישנה סכנה להצפה ועל כן יהיה עליכם להזיז שוב את השקים, או שתתבקשו להשתמש בקרשים לצורך העברת השקים היות ואסור יהיה לכם לדרוך על רצפת הכיתה ועוד רעיונות שונים. במהלך המשימה תקבלו חולצות על מנת שתוכלו לשמור על בגדים נקיים לאחר הזחילה על הרצפה.

תחנת סימולציות: בתחנה זו תקבלו דף ובו סיטואציה בה אתם משחקים תפקיד. על פי ההוראות הכתובות בדף תצטרכו לשחק את התפקיד מול המעריך שיציב בפניכם אתגרים איתם תצטרכו להתמודד. לדוגמה: יתכן שהמעריך יהיה לקוח המגיע לחנות מחשבים עם מכשיר פגום שרכש בחנות והנבחן יהיה המוכר ויאלץ להתמודד עם הסיטואציה. או אולי יהיה הנבחן מדריך שעומד לבשר לחניך שלו בצופי אש, שהוא לא התקבל לקורס מתקדם. סביר להניח שהמעריכים יעמידו אתכם במצבי לחץ שונים ובסיטואציות קיצוניות שונות. לרוב, עובר כל נבחן שתי סימולציות שונות מול שני מעריכים שונים.

עם סיום מעבר בחמשת התחנות, יועברו הנתונים שלכם למערכת הצבאית, שם ישוכללו עם נתוני הצו הראשון שביצעתם. את שאלון המנילה (ההעדפות) תקבלו בהתאם לנתונים המשוכללים מהצו הראשון ומיום המא"ה.

חשוב לציין שלחלק מהתפקידים אליהם תימצאו מתאימים יהיה מיוני המשך. במידה ולא תזדקקו למיוני המשך – תקבלו הודעה מהצבא על התפקיד אליו שובצתם וכן צו גיוס סופי.
בכל שלב ביום המא"ה זכרו – אתם חשובים וראויים לבצע תפקיד משמעותי במהלך שנות השירות הצבאי. ככל שתיקחו את המיונים יותר מרצינות, ככל שתקפידו על ביצוע מוקפד ומדויק, הבנת ההוראות ותביאו את עצמכם במקסימום כך יגדלו סיכוייכם להתקבל לתפקיד מעניין ובעל משמעות.

הירשמי כאן וקבלי סדרת טיפים להצלחה ביום המא"ה, לתיבת המייל שלך.

רוצה להגיע מוכנה ליום המא"ה ולמקסם את ההצלחה שלך? 

שירות משמעותי בצה"ל – מגיעים עד אלייך ומדריכים אותך אישית  (ניתן גם לגייס קבוצת חברות להדרכה קבוצתית מרתקת) לפרטים נוספים הירשמי כאן
בהצלחה