התקשרו עכשיו

אנחנו הורים לשלושה מתבגרים…

נחשפנו לעבודת הקודש של שירן כשבננו האמצעי הגיע לכתה י'א וזכינו לשמוע הרצאה מכוונת ומכוננת על התהליך אותו ילדינו יעברו בשנים הקרובות- כשבסופו הגיוס לצה"ל.

הצטערנו שלא הכרנו את שירן ופועלו כשעברנו את תהליך הגיוס עם בתנו הבכורה– אבל שמרנו את מספר הטלפון לכל צרה…:-)

בננו עבר במהלך השנה תהליכי מיון, גיבוש ותחקירים לא מעטים- במהלכם קבל מידע לא מבוקר בעיקר מהרשת, מהחבר'ה ולא מעט משמועות וסיפורים… אשר יצרו בו את הרושם כי הוא יודע מה ייעודו בצבא – ולשם כיוון. אנחנו כהורים הרגשנו חסרי אונים וכלים להתמודד עם כל המידע שהציף אותנו ואת בננו- מידע שגרם ללא מעט עימותים וקצרים בתקשורת בינינו.

לאחר שבועות ארוכים של חוסר ודאות מתחים משפחתיים וחששות של בננו – משלא ידענו למי לפנות על מנת ל'סדר' לנו את המחשבות והאינפורמציה- הסיכון והסיכוי בכל דרך בה יבחר – 'שלפנו' את הטלפון של שירן ויצרנו עמו קשר.

הוא ענה באכפתיות אמיתית ונרתם מיידית למפגש משולש עוד באותו היום.

המפגש עמו עזר לנו כהורים להבין לשמוע ולקבל את רצונותיו של הבן, לתווך בינינו לבינו בעזרת תיאום ציפיות שלנו כהורים ושלו כמועמד לשירות משמעותי, ערכי וחשוב.

והעיקר- המפגש היה חברי, קולח, לא מאיים- ועזר לבננו לקבל דעה נוספת, פתח למחשבה נוספת ומושכלת על דרכו ומטרותיו העתידיות בשירות.

אין לנו ספק שלולא מפגש תמיכה זה – היינו נשארים בנקודת הפתיחה בה התחלנו – של חוסר ידע,, מידע מוטעה והרבה מאוד חששות ולבטים של כולנו.

ממליצים בחום על שירן כמנחה להורים (הכנה לצה"ל להורים- שעוברים בעצמם תהליך לא פשוט של התבגרות והפרדות מהילד ההופך לבוגר- חייל….)

כמלווה- מדריך למתבגרים וכמגשר – בין לבין.

זכינו  להכיר אדם ערכי, מחנך ומדריך אמיתי ועם הרבה כלים מקצועיים ובינאישיים !

אין לנו ספק שנמשיך להעזר בו ובכלים שקבלנו ממנו בהמשך…

תבורך!

משפחת עמית.