התקשרו עכשיו

היציאה לעולם האזרחי צעדיהם הראשונים של חיילים משוחררים בעולם החופשי / שירן שלם

מזל טוב, אתם יוצאים לאזרחות. השירות בצהל או השירות הלאומי הסתיים, ואיתם מסתיים פרק משמעותי של שנתיים-שלוש (לעתים אף יותר). מעכשיו אתם חיילים משוחררים. לא מעט שאלות, חלומות ורצונות על טיול בחו"ל, לימודים, משפחה ועוד, מסתובבים לכם בראש. פתאום, ברגע אחד אתם עומדים ומסתכלים לחופש בעיניים….

התקופה המסתיימת אופיינה בהיותה מאוד מתוכננת. הכל היה מאוד ברור ומוכתב ע"י לוחות זמנים שנקבעו על פי רוב מלמעלה. תקופה בה לא הייתה לכם שליטה על פעילותכם. במהלך שנות השירות שלכם בצהל, חייתם בעולם של חוקים נוקשים, פקודות ומגבלות רבות. נשמתם זמנים והייתם כפופים לאנשים שלא פעם, לא הערכתם. תקופה מלאה אתגרים התמודדות שלא תמיד הייתה פשוטה.

ישנם חיילים משוחררים שבוחרים להסתכל על תקופת השירות כתקופה קשה ולהצטער עליה וישנם שיבחרו להביט בתקופה זזו כעל אבן בניין חשובה המכינה אותם לחיים האמתיים – חיי האזרחות. בחירה בגישה זו תקדם ותאפשר לכם למקסם את האתגרים והקשיים שעברתם ולהפוך את ניסיון החיים שלכם להצלחה בעולם האזרחות. דווקא בגלל כל אלו, יצאתם לאזרחות אנשים טובים יותר, אזרחים טובים ומשמעותיים יותר והכי חשוב אתם יודעים כי לא תמיד בחיים תקבלו את מה שאתם רוצים. למדתם שלעתים צריך להתפשר על מנת להגיע למטרות שלכם.

האזרחות או בשמה בפי החיילים ה"עולם האזרחי", היא תקופה חדשה שלעתים לא פחות מפחידה מקודמתה, פתאום אתם אחראים לעצמכם, איש לא אומר לכם מה לעשות, איש לא משלם לכם משכורת קבועה מראש רק על היותכם אתם. אתם נדרשים לשלם ביטוח לאומי, מסים, נסיעות ברכבת ובתחבורה הציבורית ואין יותר הנחות במופעים או אירועי תרבות וספורט.

מושגים חדשים כמו עבודה מועדפת, פסיכומטרי וראיון עבודה, מחליפים את המילון הצבאי שלכם ומסמלים את תחילתה של תקופה חדשה. העולם האזרחי עלול להיות אכזר ומאיים לעיתים, אך הוא גם יכול להיות אתגר גדול ומקפצה להגשמת החלומות שלכם. ממש כמו ה Waze שלוקח אתכם ממקום למקום, גם כאן, ביציאה לאזרחות, אתם צריכים לעשות חישוב מסלול מחדש. לראות ולחשוב מה מתאים לכם, איך תתפרנסו ואיפה תמצאו עבודה, מה ללמוד ואיפה לגור.

אז איך נהנים מהחופש מצד אחד אך מתכננים עתיד מהצד השני? 

על מנת לכוון את ה Waze הפרטי שלכם מומלץ שתגייסו גישה חיובית בריאה ומסוגלות לבקש עזרה מהסביבה. אל תנסו לעשות הכל לבד. תכננו ובחרו את עתידכם בצורה המתאימה לכם.

קחו לכם פסק זמן, אל תדלגו על טיול ומנוחה – מגיע לכם! אבל אל תשכחו לתכנן לטווח הארוך ולהיות עם היד על הדופק על מנת לא להישאב לתקופה ארוכה של חוסר מעש – זה עשוי להיות ממכר.

הדרך לשים לעצמכם גבול ולהיות בשליטה היא תכנון. הירשמו לקורס פסיכומטרי, חפשו עבודה נדרשת, בררו על מסלולי לימודים, קביעת מועד לתחילת פעילות תאפשר לכם לתחום את גבולות החופש ולהתחיל לבנות את חייכם ואת עתידכם.
העתיד שלכם טומן בתוכו אינספור רגעים ומצבים מאתגרים, מספקים, מרגשים, כואבים… תכנון והגדרת מטרות אותם אתם רוצים להשיג, יעזרו לכם להגיע למקומות הנכונים אותם מקומות שבשבילם שווה להתאמץ ולא לוותר.
הצעד הראשון שעליכם לנקוט עם היציאה לאזרחות הוא לעזוב את אזור הנוחות לפרוש כנפיים ולהתחיל את הפרק החדש בחייכם ברגל ימין.