התקשרו עכשיו

ליווי נוער בתהליכי גיוס המסלול להורים ונוער בכיתות י"א – י"ב

השנתיים שלפני הגיוס לצהל, קצת לפני שבני הנוער עולים על מדים, הן שנתיים עמוסות מאוד עבור בני הנוער. לצד הלימודים שהופכים לקשים יותר ויותר, בחינות הבגרות, המסעות לפולין ותהליכי ההתבגרות האישיים של כל אחד ואחת ברמה האישית, מצטרף תהליך הגיוס.

תהליך הגיוס מתבצע במספר שלבים. הראשון שביניהם הוא יום ההתייצבות לצו ראשון ממנו מתחיל מסע אינטנסיבי, בו משולבים זימונים למיונים, יום המא"ה, גיבושים וראיונות ובמהלכו מוצאים את עצמם בני הנוער מול שאלות ודילמות רבות הקשורות לעתידם הצבאי. מה אני רוצה לעשות בצבא? האם אני מסוגל? איך אני סולל את דרכי נכון? איך אני מתמודד עם חוסר הצלחה? האם ללכת לשירות לאומי? מה זה שנת שירות ? איך אני מקבל מידע ומהיכן? ועוד.

בבסיסו של מסלול הליווי וההכנה לצה"ל, עומדת ההבנה שככל שלנער או הנערה יהיה מידע רב יותר לקראת השירות, כך יהפוך תהליך קבלת ההחלטות שלו למובנה, נכון ומדויק יותר. כמו כן, מספק המסלול מידע נרחב לא רק לנערים אלא גם להורים שהופכים להיות חלק מתהליך משתף ומשותף, במטרה לאפשר להם להיות דמות מלווה לילדיהם, ולהבין את האופן שבו מתנהלת המערכת הצבאית.

תחילתו של המסלול בשנת י"א – י"ב, והוא מלווה את הנוער עד ליום הגיוס כולל תקופת השירות הלאומי  או שנת השירות ומספק שלושה תחומי פעילות עיקריים, אשר יוצרים מעטפת רחבה שביכולתה לתת מענה לכל צורך שעשוי לעלות לאורך תהליך הגיוס:

הכנה שכבתית בתוך בתי הספר – קיום פעילות חינוכית בתוך בתי הספר – ימי פעילות, הרצאות לתלמידים ולהורים הנושאים שהם עוסקת ההכנה הבית ספרית הינם :

הכנה אישית / קבוצתית לנוער במסגרת פרטית:

תהליכי אימון אישי לנוער לקראת גיוס: מאפשרים הכנה מנטלית של הנער תוך התמקדות בחזקותיו ויכולותיו ומתן כלים להתמודדות אישית עם תהליכי הגיוס לצהל ועם יום הגיוס עצמו.

במהלך האימון האישי אני מלווה את המתאמן ומכוון אותו להגשמה עצמית במהלך השירות הצבאי, בתהליך קבלת החלטות חשובות ומצייד אותו בסל כלים עשיר שיקל עליו את תקופת המעבר לעולם הצבאי.

הכנה ממוקדת במהלך שלבי הגיוס: מתקיימות פגישות על בסיס אישי עם בני נוער המעוניינים בתרגול סימולציות שונות: הכנה  לצו ראשון, הכנה ליום המא"ה, הכנה לראיון האישי או כל תהליך מיון אחר. במהלך ההכנה מתקיימות שיחות עומק הנוגעות לקבלת החלטות, קביעת יעדים ומטרות ובניית תכנית עבודה להשגתן בדרך לשירות המשמעותי בכל מקום אליו ירצו להגיע.

תהליכי אימון קבוצתי לנוער לקראת גיוס: ליווי תהליכי הגיוס בקבוצה קטנה תוך שימת דגש על הפרט מצד אחד ועל הקבוצה כאמצעי להעלאת דילמות שונות כמו האם נכון לי ללכת לשירות לאומי, פיתוח דיונים ערכיים, סיעור מוחות המאפשרים מציאת פתרונות להשגת מטרות אישיות וקבוצתיות.

תהליך האימון הקבוצתי משלב בין עבודה אישית לקבוצתית: כל פרט מסמן מטרה לעבודה אישית והקבוצה בונה את חוקתה ובוחרת לעצמה מטרה משותפת לצד מטרות פרטניות של כל מתאמן בקבוצה.

העבודה בקבוצה מאפשרת לנערים להבין שהם לא לבד, ליצור לעצמם סביבה תומכת ומאפשרת ולגלות כיצד באים לידי ביטוי יכולותיהם, ערכיהם וכישוריהם והופכים משמעותיים להצלחתם האישית ולהצלחתה של הקבוצה.

ייעוץ והכוונת הורים לבני נוער לקראת גיוס : פגישות אישיות המתקיימות בבית הפרטי שלכם, או אצלי במשרד בו מוזמנים ההורים לשתף במחשבות, חששות ודילמות העולים תוך כדי תהליך הגיוס של הבן / הבת. מטרת הפגישה היא לאפשר להורים לקבל את מירב המידע הרצוי על מנת לסייע להורים בהתמודדות אותה הם מעלי על השולחן. לאורך הפגישה כולה, מושם דגש הניסיון להפיג או להפחית את הפחד מגיוס הילד/ה לצבא. לאורך הפגישה מקבלים ההורים כלים להתמודדות עם הקשיים ולסיוע לבנם /ביתם בתהליכים ובלבטים שלהם.

תהליכי אימון – ליווי קבוצתי להורים לקראת גיוס : הקמתה של קבוצת "תמיכה" מיועדת להורים לנוער לפני גיוס או לנוער שכבר נמצא בצבא. שיתוף חששות ופחדים שמשותפים לכולם, במקום ניטראלי, בו יכול כל אחד להביא את דעתו חששותיו ולבטיו ללא שיפוטיות. במהלך האימון רוכשים ההורים סל כלים משמעותי המאפשר להם להתמודד, כל אחד במגרש הביתי שלו ומול המתגייס/ת הפרטית שלו, בידיעה שיש מקום בו ניתן לשתף ולפרוק את הקשיים, התסכולים והפחדים ולקבל תמיכה ופרספקטיבות חדשות.

לאורך כל ההשתתפות בקבוצת ההורים נשמר קשר אינטרנטי (דרך הקמת קבוצת הורים סודית ופרטית)  וקשר טלפוני רציף.