התקשרו עכשיו

אימון ומנטורינג לבני נוער המסלול להורים ונוער בכיתות ז' – י"ב

תארו לכם מערכת יחסים שבה כל תשומת הלב מתמקדת בכם. במה שאתם רוצים בחייכם ובמה שיעזור לכם להשיג זאת. כזאת היא מערכת יחסי האימון. תארו לכם שיש לכם נווט אישי במסע שנקרא חייכם והוא עוזר לכם למצוא ולשמור על הנתיב הרצוי לכם. תארו לכם שיש מישהו שמקשיב לכם מבלי לשפוט או לבקר אתכם, מאפשר לכם להפגין את רגשותיכם ומקבל אתכם מבלי לנתח את הדברים שאתם חושבים.

תהליכי אימון אישי (קואוצ'ינג) ומנטורינג הנם מסע חוויתי עוצמתי ומרתק הלוקח את בני ובנות נוער שהחליטו כי הם רוצים לצמוח ולממש את עצמם, אל עבר הפסגה. כמו בטיפוס הרים, הדרך והמבחנים שלאורכה חשובים לא פחות ואולי אף יותר מהשהייה הקצרה על הפסגה לאחר שהמטרה הושלמה, מכיוון שכבר שם נובטים ניצני המשימה והמטרה החדשים. בכך בדיוק טמונה עוצמתו של האימון האישי.

אימון בני נוער: אימון אישי (נקרא גם קואוצ'ינג, מאנגלית: Coaching) הוא תהליך המכוון לסייע לבני נוער להציב יעדים ולהשיג מטרות, להתגבר על מכשולים ולשמר מוטיבציה , ערכים קיימים ותחושת הצלחה. היעד של האימון האישי הוא שבתום התהליך המתאמן ירכוש את הכלים הנחוצים להשגת מטרות יחד עם הביטחון העצמי ביכולתו להגשימן‏. ייחודו של האימון האישי בכך שהמתאמן הוא מומחה לחייו והמאמן שלידו עוזר לו למצוא את הדרך הנכונה.

מנטורינג לבני נוער: בשונה מתהליך האימון בו מאפשר המאמן למתאמן לגלות את התשובות והדרך בעצמו, מביא המנטור לתהליך המנטורינג את הניסיון האישי העשיר של חייו, הן בצד העסקי, הניהולי והן בצד האישי ומלווה את המנטי (המתאמן) כמעין מורה דרך המהווה דוגמה אישית. מנטור הוא בעצם "חבר לדרך" למנטי שלו (המתאמן).

בתהליך המנטורינג מחויב המנטור להביא את אישיותו וניסיונו באופן פתוח וכן לשתף בהישגיו וכישלונותיו ,תוך שקיפות והדדיות מלא מול המנטי שלו וזאת על מנת שיוכל ללמד אותו מתוך ניסיונו הרב. שקיפות מלאה זו מאפשרת לשני הצדדים מקיים מערכת יחסים בה הופך המנטור לשותף לדרך והמפגשים מתקיימים בהדדיות. ערכו של המנטור גדל ככל שעובר הזמן היות והמפגשים מקבלים מרווח של זמן ועומק אישי.