מגוון הרצאות מרתקות אשר נולדו מתוך עבודה רבת שנים שלי עם בני הנוער באופן אישי ובמסגרת עבודה עם בתי הספר. ההרצאות נוגעות בפיתוח והעצמה אישית של בני הנוער, בדרכים בהם ניתן לעזור להם לפתח כבר היום, דרך חיים ערכית, ומקדמת הצלחה והתמודדות נכונה עם החיים.
את ההרצאות ניתן להזמין באופן פרטי כאירוע חד פעמי או כחלק מסדרת העשרה להורים ולנוער דרך מתנ"סים, בתי ספר או חוג בית.
המעבר מעולם אזרחי לצבאי: מיועד לתלמידי י"א + י"ב ולהוריהם.
המעבר מהעולם האזרחי בו בני הנוער עושים כמעט כל מה שרוצים, מתי שרוצים ועם מי שרוצים, אל תוך עולם חדש, שבו מישהו מלמעלה מכתיב להם מה לעשות, איך לעשות ועם מי לעשות בכל רגע נתון, הוא מעבר לא פשוט שנעשה קשה יותר ככל שהדור הצעיר מתפתח.
בני הנוער של היום, עצמאיים בצורה שלא הייתה מעולם. בעידן האינטרנט והרשתות החברתיות נוצר מצב בו הגבולות מיטשטשים וגם הסמכות ההורית מאבדת במקרים רבים את יעודה ויכולותיה להשפיע על בני הנוער.
המעבר לעולם הצבאי הופך את הסמכות לבסיס ההתנהלות של הנערים הצעירים שזה עתה נכנסו למערכת. המעבר לעולם הצבאי מלווה בחששות ופחדים טבעיים שנובעים מהמעבר החד מעולם מוכר וידוע אל תוך עולם בלתי מוכר ולא ידוע ומהידיעה כי הם נמצאים שם לבד ללא תמיכה פיזית יום יומית של קבוצת השווים שלהם ושל המשפחה הקרובה.
הידיעה כי הם לא חוזרים הביתה בסופו של יום, לא בוחרים את חבריהם לחדר למחלקה או לפלוגה היא ידיעה שלעיתים מטלטלת ומערערת את הביטחון האישי.
המעבר טומן בחובו הבנה חדשה כי נגמרה תקופה בחיים והכניסה למערכת הצבאית והעלייה על המדים מהווה תקופה חדשה מלחיצה ונטולת ידיעה מה יהיה בעתיד. כיצד ניתן להקל על המעבר? ההרצאה חושפת כלים ועצות מועילות, ושופכת אור על תהליך הגיוס היכרות עם הערכים שמובילים את בני הנוער בימינו ובעיקר מספקת כללי "עשה ואל תעשה" בכניסה למערכת הצבאית.
מנהיגות ולקיחת אחריות: מיועד לתלמידי י"א + י"ב ולהוריהם.
מהי מנהיגות בימינו ובעיקר מהי מנהיגות בקרב בני הנוער ואיך היא באה לידי ביטוי? בהרצאה מרתקת המשלבת מצגות קצרות וסרטונים אני לוקח את בני הנוער לעולם תוכן חדש ולא מוכר.
ההרצאה מאפשרת לנוער לקבל נקודת מבט חדשה וצפייה על הדברים מלמעלה – מנקודת מבטו של מנהיג.
במהלך ההרצאה אני שומע את בני הנוער ומייצר איתם דיון מרתק העוסק בנקודת המבט שלהם על המנהיגים, על לקיחת אחריות ומי הוא המנהיג בעיניהם. איפה עובר הגבול בין דיווח להלשנה, האם לקיחת אחריות מעצימה את דמות המנהיג ומסמנת אותו כראוי ועוד מגוון נושאים אשר עוסקים כולם בשאלה מי הוא מנהיג ומה תפקידו.
במהלך ההרצאה נראה סוגי מנהיגים שונים ונדבר על כל מנהיג ומנהיג כשנקודת הפתיחה להרצאה היא שבכל אחד מהיושבים באולם יש מנהיג. היושב באולם מחליט האם לקחת את התכונה הזו ומה לעשות איתה. אך בעיניי
ההרצאה מביאה לבני הנוער בדרך יצירתית ומיוחדת זווית ראיה חדשה ופותחת את הראש למחשבות על שנת שירות ומנהיגות ולקיחת אחריות בכל תחום ומקום בו הם נמצאים.
ניתן להתאים את ההרצאה גם לעולם התוכן של מבוגרים דרך דוגמאות ותובנות הלקוחות מחיי האזרחות.
על תלמידים, הורים, צבא ומה שבניהם: מיועד להורי ומחנכי י"ב.
בהרצאה זו אני לוקח את ההורים והצוות החינוכי למסע אל תוך עולמם של הילדים בשנתם האחרונה בתיכון. ניגע בתחושות שמלוות אותם ובקושי שהם חווים לקראת הגיוס המתקרב. נדבר על הפרידה מהבית, על שלב המעברים ועל הקושי בהתמודדות עם מפקדים שבאים מרקע אחר שונה ולא תמיד קשובים לילדים שלנו.
חלק מהקשיים שלנו ההורים נובעים מתהליך הפרידה האישי שאנחנו חווים במקביל לילד ומהבנת המקום החדש או הסטטוס החדש שלנו בחיים.
ההרצאה מציפה את הקשיים והבעיות ונותנת להם מענה ופתרונות. מה נכון לעשות וממה חשוב להימנע, לקראת ובמהלך גיוסו של הילד לצבא.
כהשלמה להרצאה אני מקיים קבוצות הורים, שמאפשרות לי ללוות ולתמוך בהורים לנוער לקראת גיוס, אחת לפרק זמן קבוע בהקשבה והעלאת נקודות משותפות לדיון בהנחיה שלי תוך כדי אירוח אפשרי של אנשי מקצוע צבאיים שישתפו בצד של הצבא בקליטת הילדים שלנו למערכת הגדולה.
צו ראשון, יום המא"ה וחשיבותם המכרעת בתהליך הגיוס: מיועד לתלמידי י"א.
בניגוד לבית ספר בו ניתנות לילדים שלנו הזדמנויות חוזרות ונשנות לעמוד במבחנים בהצלחה, נותנת המערכת הצבאית הזדמנות חד פעמית לעבור את המיונים והמבחנים המהווים את כרטיס הכניסה לצבא. חשיבותו של הצו הראשון מכרעת בבניית "תעודת הזהות" הצבאית של המועמד לשירות בטחון, ואין חשיבות ליכולתו של המועמד לשירות בטחון בבית הספר וגם לא למקום מגוריו או מיהם הוריו.
הידיעה כי ההזדמנות היא חד פעמית ומכרעת, גורמת לרבים מהילדים ללחץ מיותר ולהישגים פחות טובים ממה שהיו יכולים להשיג בהיעדר הלחץ בדיוק כמו שמתרחש לא פעם בין כתלי בית הספר.
בצו הראשון יקבעו נתוניו האישיים של המועמד לשירות בטחון ובעקבותיהם יתבצע בהמשך תהליך השיבוץ שלו בצהל. אין אפשרות לקבל מועד ב' ועל הילדים וההורים לזכור זאת. חלקה הראשון של ההרצאה עוסק בצו הראשון. מה קורה בו? איך ניתן להשיג תוצאות טובות יותר ועוד.
חלקה השני של ההרצאה עוסק ביום משמעותי לא פחות. יום זה הוא חלק מתהליך המיונים של הבנות לקראת הגיוס. הוא התווסף בשנים האחרונות וידוע בכינוייו יום המא"ה – מיון איתור והתאמה. אציג את התחנות השונות ואתן טיפים משמעותיים וחשובים להתנהלות בזמן המיון.
יום זה, שנערך בעבר לכל הבנות והבנים בעלי פרופיל עורפי, נערך בשנתיים האחרונות רק לבנות ומועבר על ידי חברה חיצונית ולא על ידי הצבא. בעקבות יום המא"ה נקבע שאלון העדפות – המנילה של הבנות.
אימון אישי כתהליך מקדם בקבלת החלטות והצבת יעדים: מיועד להורים לנוער מתבגר
מי מאיתנו לא היה רוצה מישהו שילווה אותו בדרך, יעזור לו להגיע אל המטרות היעדים ולהגשים את החלומות שלו, יקשיב לו ויהווה דמות מודל לא שיפוטית ומכילה במסע חייו?
בהרצאת מבוא זו אדבר על מהותו של האימון האישי ומהו אימון אישי ממוקד לבני נוער לקראת גיוס. אפרוס בפני הנוכחים את המשנה החינוכית שלי כאיש חינוך וכמאמן אישי ומנטור לעשרות בני נוער העומדים יום יום בצמתי החיים ובצמתי קבלת ההחלטות לקראת הגיוס המתקרב.
בניגוד לטיפול כזה או אחר, אימון אישי הוא תהליך קצר מועד בו הופך המתאמן למומחה האחראי על חייו וקובע את הדרך. אני כמאמן מלווה אותו, תומך ועוזר לו להגשים את עצמו ולמקסם את יכולותיו.
ההרצאה מביאה אל קדמת הבמה את הצורך העכשווי של כל נער במישהו שיאמין בו וילווה אותו ומשולבת במצגות וסרטונים.
יום הזיכרון שלי – הרצאה בגוון אישי: מיועד לקהל הרחב החל מגיל 15
יום הזיכרון הפרטי שלי הולך ונעשה קשה משנה לשנה. בהרצאה אישית ומרגשת בת 45 דקות אעלה את סיפורם וזכרם של חיילים שהכרתי מקרוב או מרחוק והיו בשבילי סמל ומופת להתנהגות אנושית ערכית ולעיתים אף שילמו בחייהם.
ההרצאה משולבת בקטעי קריאה שנכתבו ליום הזיכרון ובסיפוריהם של הנופלים, לצד סרטוני מורשת אשר מחברים את המשתתפים באופן ישיר למסע חייהם הפרטי ובאופן עקיף מתחברים ליום הזיכרון הפרטי שלי כאבא, מפקד ומחנך אשר עוסק מזה 17 שנה בהכנה ערכית לגיוס לצה"ל, שירות לאומי ולשנת שירות, עובד בעשרות מוסדות חינוך ומלווה אלפי תלמידים בשנה.
לצד ההתעסקות בזיכרון ומורשת אדבר על הזכות הטמונה בשירות בצה"ל ועל הבחירה האם לשרת מתוך אותה הזכות או ממקום של חובה.