התקשרו עכשיו

פרויקט תלפיות – השער לשירות צבאי מרתק! / שירן שלם

פרויקט תלפיות הוא הזדמנות נדירה להשתלב אל לב ליבו של הצבא – הפיתוח הצבאי – בטחוני. אלו שיבחרו להתנדב לפרויקט זה, וזכו לפתח מקצוע מרתק לצד הזכות להיות חלק ממערכת שכל תפקידה הוא לפתח את המערכות הצבאיות ככל הניתן.  במטרה ליצור לקהילת המחקר, עתודה טכנולוגית – מנהיגותית, הוקם ע"י משרד הביטחון פרויקט תלפיות.  התכנית עוסקת באיתור חניכים בוגרי י"ב, בעלי מוטיבציה גבוהה לשרת שירות מרתק בתחום המדע ושמעוניינים להשתלב בתפקידים מרכזיים במערכי המחקר והפיתוח הביטחוניים.

 מי יכול להצטרף לפרויקט?  מלשב"ים שנמצאו מתאימים להשתלבות בפרויקט ראשים לבחור האם הם מעוניינים – זוהי תכנית התנדבותית יוקרתית וההצטרפות אליה מתאפשרת על בסיס חתימה לשש שנות שירות בקבע (לאחר סיום שירות הסדיר של שלוש שנים) מתוכן חצי שנה על בסיס שירות חובה וחמש וחצי שנים על בסיס משכורת ושירות קבע. משתתפי הפרויקט משרתים כקצינים במערך הפיתוח במגוון רחב של תפקידים מייד בתום שירותם הסדיר.

על תהליך הקבלה לפרויקט:  הקבלה לפרויקט כרוכה במיונים קפדניים המתקיימים פעם בשנה ופתוחים לבנות ולבנים כאחד.

כל המועמדים לפרויקט הינם בוגרי מגמות ריאליות מובילות מבתי ספר תיכון בכל רחבי הארץ. זהו תהליך ארוך הכולל ארבעה עד חמישה שלבים, בסיומם מתקבלים כ 50-60 חניכים וחניכות חדשים לפרויקט . כל מי שעבר את המיונים והתקבל לתכנית מתגייס לצה"ל בקיץ, עם סיום הבגרויות.

 במהלך המיונים לפרויקט נבחנים המועמדים בכמה מדדים:

מה כולל מסלול ההכשרה? הכשרה של בוגרי הפרויקט אורכת כשלוש שנים וארבעה חודשים. היא כוללת בתוכה הכשרה אקדמאית והכשרה צבאית. שתי ההכשרות משולבות אחת בשנייה. כל הבוגרים משתלבים במסלול לימודים לתואר ראשון התחומי המדעים (פיזיקה, מחשבים, מתמטיקה, ביולוגיה ועוד). מערך הלימודים מחולק לשש תקופות בנות שלושה חודשים כל אחת. תקופת הכשרה מקבלים המסיימים את המסלול תואר "בוגר במדעי הטבע" מטעם האוניברסיטה העברית בגבעת רם ירושלים, ומוענקת להם דרגת סגן.

את הפגרות שבין תקופות הלימודים מעבירים החניכים במסגרות הצבאיות שם הם עוברים הכשרה צבאית במגוון תחומים כדוגמת:

לאורך תקופת ההכשרה עורכים החניכים ביקורים במפעלי התעשייה הביטחונית אליהם ייקלטו לאחר סיום ההכשרה, מקומות כמו רפא"ל, מפעלי הפיתוח של התעשייה ועוד.

חניכים שסיימו את תהליך ההכשרה יזכו להשתלב במגוון רחב של תפקידים מרתקים ואף להצטרף למשלחות ביטחוניות, ללוות פרויקטים ביטחוניים מיוחדים ואפילו לנהל ולפקח על חלק מהם ויוכלו להתפתח לתחומים נוספים בעולם הפיתוח הצבאי-בטחוני תוך תרומה משמעותית לביטחונה של מדינת ישראל.