התקשרו עכשיו

גם בנות יכולות – מיון לוחמות – הדרך שלך להיות קרבית / שירן שלם

עם הקידמה בעולם, נפתח גם צה"ל לאט לאט לגישה שאומרת שגם בנות יכולות. ופותח מגוון תפקידים קרביים בפני המין הנשי. לאחר הצו הראשון ובחינת הנתונים האישיים של בנות מאותרות אלו שעשויות להתאים לתפקידים שכאלה. לא פעם אנחנו עדים בחדשות לסיפורן של לוחמות נחושות מכל מיני תחומים אשר מספרות את סיפורן מעורר ההשתאות, ומשתפות על האתגרים, העוצמה והסיפוק שלהן ממה שבחרות לעשות.

בשנים האחרונות שינה יום המיון ללוחמות את אופיו מיום בעל אופי דומה לגיבושי הבנים, ליום בעל אופי שונה לחלוטין המתקיים בבסיס תל השומר. המועמדות שנמצאו מתאימות בצו ראשון מתייצבות ליום אחד בו יסתובבו בין דוכנים, יקבלו הסברים, יעברו ראיון אישי וימלאו שאלון אישי.

מהן התנאים לקבלת זימון?
כפי שציינו, ההתאמה נקבעת על פי נתוני הצו הראשון (לכן אנו מדגישים תמיד את חשיבותו הגדולה). על הבנות שקיבלו את הזימון, להגיע לתל השומר לאחר שעמדו בשלושה קריטריונים מקדימים המבוצעים לאחר המיונים הראשוניים של הצו הראשון ומצטרפים למכלול השיקולים הצבאיים:

כיצד מתנהל היום?
היום מתחיל קבלת מידע על התפקידים השונים הפתוחים בפני הבנות. המידע ניתן בדוכנים המפוזרים בבסיס תל השומר ומאפשרים לבנות להסתובב בצורה חופשית ביניהם. לכל יחידה יש דוכן ספציפי בו ניתנים הסברים על המקום עצמו, דרכי ההגעה, המסלול, אפשרויות היציאה לפיקוד, הקורסים וההסמכות השונות ועוד.

מגוון היחידות והתפקידים אליהם ניתן להגיע הוא רחב: החל ממשמר הגבול, קרקל (הגדוד המעורב של הנח"ל דרכו ניתן לצאת לגיבוש עוקץ שהיא יחידת הכלבנים של צה"ל), אריות הירדן (גדוד מעורב נוסף שהוקם בשנה האחרונה), תותחנים, הנדסה קרבית, נ"מ (הגנה אווירית / לוחמה אווירת בחיל האוויר), איסוף קרבי של חיל המודיעין ולוחמה אלקטרונית ועוד.

ישנה חשיבות רבה לשלב זה – נצלו אותו בחכמה, וודאו שניגשתם לכל הדוכנים. ניתן לכן מספיק זמן לעשות תחקיר יסודי, לשאול שאלות ולהתרשם מכל יחידה.

אל תשכחו בנות שהמטרה של מי שעומד בדוכנים היא להרשים אתכם ולהביא אתכן ליחידה שלו. לכן יש לקחת הכל בערבון מוגבל ולזכור שלא כל מה שמוסבר אכן מתקיים בשטח. עם זאת, במידה ויש לכם שאלות אתן מוזמנות לשאול ולקבל את מירב המידע על מנת שהבחירה שלכן תהיה נכונה ותאפשר לכן לקחת עליה אחריות בשלב מאוחר יותר.

בסיומו של יריד הדוכנים תעבור כל אחת מכן ראיון אישי בו תישאלו על העדפותיכן, תתבקשו לספק קצת פרטים אישיים, ולהסביר למה אתן רוצות להגיע לקרבי ועוד מגוון של שאלות שמטרתן להתאים לכל מתגייסת את התפקיד הנכון.

בזמן ההמתנה לראיון האישי יתכן ותעברו סימולציה קבוצתית בחדר נפרד. מטרת הסימולציה לראות כיצד אתן מתפקדות בקבוצה ומי מתאימה לעבודת צוות, כיצד אתן מתפקדות בתוך סיטואציות ומתמודדות עם דילמות שונות ולאיזה מהתפקידים אתן מתאימות.
רגע לפני סיומו של יום המיון תתבקשו למלא שאלון אישי, בו תצטרכו לרשום את שלושת המקומות אליהם תרצה להגיע על פי סדר עדיפות.

המלצה אישית:
רשמו את התפקידים שהכי מתאימים לכן ולאופייכן ולא את המקום שעושה עליכן הכי הרבה רושם. מה שתמלאו בשאלון יקבע בסופו של דבר את סוג השירות שלכן ואת המשמעות שלו. ואלה לא נקבעים לפי שם היחידה, הסמל או צבע הכומתה שעל הכתף.

ציוד והצטיידות:
הקפידו להביא אתכן את הזימון הכתוב או את הודעת הSMS שקבלתן מלשכת הגיוס, כלי כתיבה, תעודה מזהה שתיה ואוכל למהלך היום. על אף שהצבא מספק ארוחה אחת, פרי ושתייה, יתכן ותזדקקו ליותר ומומלץ שיהיה לכן משהו בתיק. רעב משפיע על הריכוז וביום זה חשוב שתהיו במיטבכן.

והתוצאות, מתי?
כ-14 יום מיום המיון תקבלו את השיבוצים שלכן דרך הערוצים המקובלים. בנות שאינן מרוצות מהשיבוץ, יכולות לחתום על ויתור בשלושה מועדים שונים:

1. עד שבוע לאחר יום המיון.
2. ביום הגיוס עצמו, במעמד הגיוס בשרשרת החיול.
3. עד 14 ימים ממועד תחילת ההכשרה.

התקבלתן לשירות קרבי?
תקבלו זוג מדים נוסף, תעודת לוחמת וציוד זהה לבנים הלוחמים שניתן ביום הגיוס, כמו כן הבנות חותמות על שירות של 32 חודש החל מגיוס אוגוסט 2015.

אם אתן חולמות לעשות צבא אמיתי, להיות חלק ממערך הלוחמה הקרבי זכרו – גם בנות יכולות!