התקשרו עכשיו

גדנ"ע צוללות / שירן שלם

אם אתה חולם להיות חלק ממשהו גדול ומיוחד, להצטרף למשפחת חיל הים ולהשתלב בתפקיד מרתק ומאתגר, הנמצא בטופ של הטופ של צה"ל, חשוב שתיקח חלק בגדנ"ע. מאמר זה שופך אור על הגדנ"ע, חשיבותו והדרך להגיע אליו.

שייטת הצוללות היא אחת היחידות החשאיות והמיוחדות של צה"ל. מתוקף היותה יחידה מובחרת הציב הצבא רף כניסה לא פשוט. בשנים האחרונות הבינה המערכת הצבאית את בחשיבות הגדולה בקיום גדנ"ע צוללות למעוניינים להשתלב בחייל זה.

קצת רקע כללי:
בשנים האחרונות הופך תחום החימוש התת ימי לאחת משיטות הלוחמה המתקדמות ביותר בעולם. הצוללות והמכשור שבהן הולך ומתפתח. בכוחן של הצוללות לבצע פעולות בעומקים ומרחקים גדולים יותר ולשאת טילים מתוחכמים וארוכי טווח יותר ויותר (ביניהם גם טילים בעלי ראש נפץ גרעיני). בעוד רוב העולם כבר השיג הגנה מרחבית הולמת נגד מתקפות טילים מהאוויר, קיימת הסכנה שצבאות בעולם יבחרו להשתמש בלוחמה ימית במלחמה הבאה.

מתוך מגמה זו, מעבה צה"ל את כוח האדם בשייטת הצוללות בשנים האחרונות. המשרתים בצוללות חייבים להיות בעלי כישורים ייחודיים הן ברמה הטכנית והן ברמה החברתית. מה שהופך את מלאכת האיתור, למשימה לא פשוטה.

במטרה לאתר את המתאימים ביותר לשייטת, קורא חיל הים לכל המלשב"ים המסיימים שת שנת י"א, להגיע בחודשי הקיץ לגדנ"ע צוללות שם יקבלו הזדמנות חד פעמית להיחשף לתפקיד בו משולבים כלי לחימה, אסטרטגיה, מצוינות, מיומנות, עבודת צוות, מנהיגות, יוזמה, פיקוד ועוד אתגרים רבים ומגוונים, תפקיד שרובו המכריע סודי לחלוטין מה שלא מאפשר למלשב"ים להיחשף אליו בשום דרך אחרת.

זוהי הזדמנות מרתקת להיחשף להציץ אל תוך עולם הדממה שכשמו כן הוא נעלם לחלוטין מעיניה של החברה הישראלית.

מה, מתי והיכן?
גדנ"ע צוללות מתקיים בבסיס ההדרכה של חיל הים בחיפה ואורך חמישה ימים.
בתחילת הגדנ"ע תעבור תחקיר בטחוני מקיף בסיומו תתבקש לחתום על כתב סודיות מיוחד שיאפשר לך להיחשף לאותו עולם נעלם ולכלי השיט המסווג והסודי ביותר של חיל הים ושל צה"ל. הצוללת. המצוידת במערכות טכנולוגיות, לשליטה ובקרה מהמתקדמות והחדשניות ביותר בעולם.

מהלך הגדנ"ע תקבלו רקע על היחידה, ייעודה והשירות בה, תיפגשו אם חניכים בקורס צוללן ותשמעו מהם על החיים במהלך הקורס ועם לוחמים וותיקים שיספרו לכם על החיים בשייטת כמו גם על ההתמודדויות הקשיים הטמונים בתפקיד מאתגר זה.

תעברו אימוני כושר ייחודיים, תקיימו הפלגות יום ולילה על גבי סירות מהירות אותן תלמדו להרכיב ולהפעיל בעצמכם, והדובדבן שבקצפת תזכו לסיור בקודש הקודשים של חיל הים – הצוללת.

מהם תנאי הקבלה לגדנ"ע?
במידה ונתוניך האישיים והרפואיים כפי שנקבעו לך בצו הראשון, עומדים בתנאי הקבלה לקורס צוללן ועומדים על קב"א 52 ומעלה, פרופיל 82 ומעלה (עם סעיפי ראיה ללא סעיפי פסילה), תזומן לאחר הרשמתך לגדנ"ע ליום מיון בענף איתור וגיוס של חיל הים, בבסיס תל השומר. ביום זה תעבור מבחני התאמה ראשוניים אשר יקבעו האם אתה יכול להגיע לגדנ"ע.

חשוב לדעת – ההשתתפות בגדנ"ע כרוכה בתשלום.

עברתי את הגדנ"ע בהצלחה – מה הלאה?
לאחר הגדנ"ע ובמידה ועברת אותו בהצלחה, תקבלו זימון לשלב הבא – גיבוש צוללות. משך הגיבוש הינו ארבעה ימים והוא מתקיים במהלך החודשים ספטמבר – נובמבר.

אין ספק שמי שעבר את הגדנ"ע,יגיע לגיבוש צוללות מוכן יותר מאשר מי שפסח על החוויה.

סיום הגיבוש בהצלחה, מקנה לך כרטיס כניסה לאחד הקורסים האיכותיים ביותר בצה"ל – קורס צוללן, הנחשב לאחד הקורסים הקשים, היוקרתיים והמובילים ביותר בצה"ל.

אם החלטתם שזה הכיוון שלכם – אל תוותרו על הגדנ"ע היא תסייע לכם למקסם את הצלחתכם.
מידע נוסף על תהליכי המיון וההכשרה – בסרטון זה: https://youtu.be/l2BbtuFlUVI