התקשרו עכשיו

גדנ"ע חובלים / שירן שלם

הגדנ"ע הינה חוויה יוצאת דופן והמאפשרת לכם הזדמנות חד פעמית לקבל הצצה לעולם הימי של צה"ל, בו משולבים כלי לחימה, אסטרטגיה, מצוינות, מיומנויות ועבודת צוות ועוד אתגרים רבים ומגוונים. הגדנ"ע היא אחת התחנות בדרך לקבלה לקורס חובלים אליו מתקבלים רק מעטים. אם אתם אוהבי ים, וחולמים על תפקיד פיקודי המשלב אתגרים וסיפוק, יתכן וזהו מקומכם כאן תוכלו להיות קצינים מובילים ולבצע תפקיד מאתגר וייחודי.

קצת רקע: קורס חובלים הוא אחד הקורסים הצבאיים המאתגרים והקשים ביותר בצבא. במהלכו לומדים הבוגרים להפעיל ולשלוט בספינות הטילים, במערכות הקשר הניווט והגילוי האלקטרוניים ועל כלי הבט"ש של חיל הים. מתוך אלפי מועמדים, יסיימו את המיונים מעטים אשר יצאו לדרך ארוכה בת שנתיים וחצי בסיומה יזכו לתפקיד מרתק ומשמעותי ביותר, ולתואר הנכסף רק 30% מאלו שהתחילו בו. אלו, יצטרפו לקו ההגנה הימי של מדינת ישראל.

מהם תנאי הקבלה לגדנ"ע? הכניסה לקורס חובלים הינה על בסיס התנדבותי. בעלי קב"א 52 ופרופיל 82 ומעלה, (ללא סעיפי ראיה המהווים פסילה), אשר נרשמו לקורס חובלים, יקבלו זימון ליום מיון הכולל מבחני התאמה. יום המיון מתקיים בבסיס תל השומר באגף איתור וגיוס של חיל הים.

במידה וטרם התייצבתם לצו הראשון, תזומנו ליום המיון אולם המעבר לגדנ"ע עצמה במידה ועברתם את יום המיון בהצלחה, יהיה מותנה בעמידתכם ברף הקבלה לגדנ"ע ורק לאחר שיקבעו לכם נתוני הצו הראשון.

שימו לב – ההשתתפות בגדנ"ע כרוכה בתשלום והיא מתבצעת במהלך החודשים ספטמבר – נובמבר.

מה בעצם קורה בגדנ"ע? אחד השלבים הראשונים בתהליך המיון הוא גדנ"ע חובלים. אורך הגדנ"ע חמישה ימים והיא מתקיימת בבסיס ההדרכה של חיל הים בחיפה.

היום הראשון מוקדש ברובו להתארגנויות – תתבקשו לגשת לעמדת הגשת הטפסים ולעבור בדיקת רופא שיאשר כי בריאותכם תקינה ומאפשרת לכם לעבור את ימי הגדנ"ע. לאחר ארוחת הצהרים תיגשו לקבל ציוד: קיטבג, שתי מימיות, שמיכות צבאיות וכמה זוגות מדים וכובע עם שרוך המאפשר קשירה אליכם כך שלא תאבדו אותו במים. לאחר קבלת הציוד מתחילה הפעילות במסגרתה תלמדו להרכיב ולהפעיל סירות מהירות ותצאו על גביהן להפלגות יום והפלגות לילה. ובמשך ארבעה ימים תידרשו לעמוד במשימות ואתגרים שונים אשר מטרתם לבחון את התאמתכם לקורס חובלים.

על מנת לעבור בהצלחה את הגדנ"ע (ולאחריה את קורס החובלים), עליכם להיות בעלי תכונות מיוחדות הכוללות: אחריות, בגרות, קור רוח, שאיפה למצוינות, יכולת קבלת סמכות, דיוק ועמידה בזמנים, יכולת עבודה בצוות, עמידה במצבי לחץ ועוד…

מה אתם יכולים לעשות בכדי להצליח?

קודם כל הגיעו עם גישה חיובית והאמינו בעצמכם. קחו את הקשיים הפיזיים והמנטליים כאתגר וכחוויה. היו אתם. ותנו את המקסימום. כמו תמיד – הקפידו להקשיב היטב להוראות, להבין אותן ואז לבצע.

 

לקריאה נוספת על קורס החובלים: http://www.yehida.co.il/index.php?option=com_content&view=article&id=74&Itemid=137

 

שיהיה לכם בהצלחה